• با ما در ساختن آینده ایران سهیم باشید
  • با ما در ساختن آینده ایران سهیم باشید
javascript carousel by WOWSlider.com v9.0

معاون روحانی استاندار دولت پزشکیان شد /حسینعلی امیری کیست؟

چهارشنبه 18 مهر
صبح امروز، استانداری حسینعلی امیری در استان فارس توسط دولتمردان چهاردهم قطعی شد.
معاون روحانی استاندار دولت پزشکیان شد /حسینعلی امیری کیست؟
صبح امروز تکلیف استانداری یک استان دیگر در دولت چهاردهم مشخص شد. هر چند که از همان ابتدا گفته می‌شد که حسینعلی امیری، معاون پارلمانی دولت روحانی برای استانداری فارس انتخاب شده است اما در روزهای اخیر، برخی خبرها حکایت از انتخاب جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس یازدهم برای این جایگاه داشت. 
خبری که توسط یک نماینده مجلس تکذیب شد و در نهایت صبح امروز، استانداری حسینعلی امیری در استان فارس توسط دولتمردان چهاردهم قطعی شد.
حسینعلی امیری کیست؟
حسینعلی امیری در بهمن ماه سال ۱۳۴۵ در سنقر کلیایی از توابع استان کرمانشاه متولد شده است. تحصیلات متوسطه را در محل تولد خود سپری کرده و پس از آن مدرک کارشناسی خود را از دانشکده علوم قضایی قوه قضاییه، کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه شیراز و دکترایش را در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات دریافت کرده است. او با زبان های کردی، ترکی، عربی و انگلیسی آشنایی دارد.
امیری از جمله قضاتی است که تقریباً همه مناصب قضایی را ازجمله دادیاری تحقیق، دادیاری اظهار نظر، دادیاری ناظر زندان، دادیاری سرپرستی، معاونت دادستان، جانشینی دادستان، دادستان عمومی، دادستانی انقلاب، رییس دادگاه عمومی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان، رییس شعبه دادگاه تجدید نظر استان، رییس کل دادگستری در چند استان و مستشار دیوانعالی کشور و معاونت رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تجربه کرده است
حسینعلی امیری به عنوان معاون رئیس جمهور در امور مجلس در دولت اول حسن روحانی فعالیت می کرد، او سابقه قائم مقامی وزیر کشور، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مستشاری دیوانعالی کشور، عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی، معاونت رئیس قوه قضائیه و نیز ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را داراست.


منبع خبر : https://www.khabaronline.ir