• با ما در ساختن آینده ایران سهیم باشید
  • با ما در ساختن آینده ایران سهیم باشید
javascript carousel by WOWSlider.com v9.0

لابی های یار غارِ وزیر شکست خورده، برای ورود به دولت پزشکیان

دوشنبه 30 مهر
هادی عبداللهی یکی از نزدیک‌ترین افراد به فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد دولت روحانی در سه سال آخر دولت مذکور، در تلاش است تا از طریق لابی با وزرای اقتصادی، وارد دولت پزشکیان شود. عبداللهی که سابقه فعالیت در بیمه مرکزی را هم دارد، در هیچ یک از جایگاه‌های قبلی خود عملکرد مثبتی بر جا نگذاشته و عملا از مدیران ضعیف اقتصادی در رده‌های میانی به شمار می‌رود.
 لابی های یار غارِ وزیر شکست خورده، برای ورود به دولت پزشکیان
هادی عبداللهی یکی از نزدیک ترین افراد به فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد دولت روحانی در سه سال آخر دولت مذکور، در تلاش است تا از طریق لابی با وزرای اقتصادی، وارد دولت پزشکیان شود.
دژپسند از سال 1397 تا 1400 وزیر اقتصاد بود. در دوره او، بورس به وضعیت فاجعه باری رسید. تا جایی که بعد از یک صعود غیرمنطقی ناگهان سقوط کرد و سهامداران خرد یعنی مردم عادی را با زیان بی سابقه ای مواجه کرد. با این حال دژپسند به عنوان وزیر اقتصاد تلاش کرد تا این فاجعه را به گردن هر کسی بیندازد جز خودش و وزارت اقتصاد.
دوره دژپسند همزمان با بازگشت تحریم های آمریکا بود، او عملا هیچ راهکاری برای مقابله با تحریم و جلوگیری از سقوط شاخص های اقتصادی نداشت اما آنچه مهم است ماجرای بورس بود که همزمان با تحریم ها، سرمایه زیادی به آن سرازیر شد اما عملا وزارت اقتصاد در کنترل و هدایت آن به مسیر درست ناکام ماند.
حالا فرهاد عبداللهی از افراد بسیار نزدیک به دژپسند که در دوره او، مدیرکل دفتر بازرسی وزارت اقتصاد شده بود، در تلاش است تا به هر نحوی شده در دولت پزشکیان صاحب پست و مقام شود.
عبداللهی که سابقه فعالیت در بیمه مرکزی را هم دارد، در هیچ یک از جایگاه های قبلی خود عملکرد مثبتی بر جا نگذاشته و عملا از مدیران ضعیف اقتصادی در رده های میانی به شمار می رود.
با این حال مشخص نیست که او با کدام سابقه درخشان عزم کرده که وارد یکی از وزراتخانه های اقتصادی شود. طبعا حتی اگر وزرای مربوطه نیز به هر دلیلی قصد داشته باشند چنین انتصاباتی را انجام دهند، شخص رییس جمهور که در تبلیغات انتخاباتی بارها بر تخصص مدیران دولتش تاکید کرده بود، باید وارد عمل شود تا چنین افرادی با کارنامه های ضعیف نتوانند پست های دولتی را اشغال کنند.
منبع خبر : https://www.entekhab.ir/