هنوز مشخص نیست چه تعداد از انسانها در نهایت تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت، اما این نشانه روشنی از عصر جدید است. در اوایل سال جاری، گوگل «عصر جدیدی از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی» را آغاز کرد. به عنوان بخشی از این ابتکار، گوگل در تلاش است تا از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه تجربیات تبلیغاتی جدید به صورت خودکار استفاده کند. برخی از این تبلیغات که توسط قابلیت پرفورمنس مکس(Performance Max) به اختصار پیمکس این شرکت ایجاد شدهاند میتوانند در لحظه بر اساس نرخ کلیک تغییر کنند تا بازدید را به حداکثر برسانند، کاری که برای کارمندان انسانی بسیار سخت است.