• با ما در ساختن آینده ایران سهیم باشید
  • با ما در ساختن آینده ایران سهیم باشید
javascript carousel by WOWSlider.com v9.0

یاداشت ها

سخنی با آقای زیباکلام

سخنی با آقای زیباکلام

یادداشتی از: عبدالزهرا شاهرودی

سه شنبه 08 شهریور ادامه..
پیش‌بینی سازمان فضایی اروپا:

پیش‌بینی سازمان فضایی اروپا:

خورشید پس از ۸ میلیارد سال از عمرش، به حداکثر دمای خود می‌رسد / در مدت کوتاهی پس از تبدیل شدن به یک غول سرخ، به یک کوتوله سفید کم‌نور تبدیل می‌شود یک مطالعه روی جدیدترین داده‌های منتشر شده از ماموریت "گایا" سن خورشید و زمانی را که تبدیل به یک غول سرخ و سپس یک کوتوله سفید خواهد شد، تخمین زده است. خورشید زمانی که تقریباً ۸ میلیارد سال عمر کند، به حداکثر دمای خود می‌رسد و پس از رسیدن به حداکثر دمای خود، طی چند میلیارد سال شروع به سرد شدن و افزایش اندازه می‌کند و زمانی که حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیارد سال سن داشته باشد، به یک ستاره غول سرخ تبدیل می‌شود. خورشید در مدت کوتاهی پس از تبدیل شدن به یک غول سرخ، شروع به از دست دادن جرم خواهد کرد تا اینکه در نهایت به یک کوتوله سفید کم‌نور تبدیل می‌شود

دوشنبه 31 مرداد ادامه..
کشف جدید محققان:

کشف جدید محققان:

شاید دایناسورها با برخورد بیش از یک سیارک منقرض شده باشند دهانه برخوردی جدیدی که زیر کف دریا پیدا شده، می‌تواند این احتمال را مطرح کند که دایناسور‌ها در اثر برخورد بیش از یک سیارک به کره زمین منقرض شده‌اند. اندازه این دهانه حدود ۸.۵ کیلومتر است و تقریبا ۴۰۰ کیلومتر با ساحل گینه در غرب آفریقا فاصله دارد. این دهانه بزرگ با استفاده از سیستم‌های لرزه‌نگاری شناسایی شد که به دانشمندان اجازه می‌دهند زیر سطح زمین را بررسی کنند.

یکشنبه 30 مرداد ادامه..
روز ملی خلیج فارس

روز ملی خلیج فارس

خلیج فارس، این پهنه آبی تمدن ساز کهن در طول تاریخ پر فراز و نشیب منطقه ، همیشه در همه زبانها و بطور مستمر مزین به نام خلیج فارس و معادلهای آن در سایر زبانهای جهان بوده است.

شنبه 10 اردیبهشت ادامه..
واکنش داماد حسن روحانی به گزارش «کیهان»

واکنش داماد حسن روحانی به گزارش «کیهان»

مهدی‌زاده: من دکترای زمین شناسی دارم، آقای شریعتمداری با چه تحصیلاتی مدیرمسئول کیهان شدند؟/ می گویند هر روز داریم نفت می فروشیم! پس نتیجه اش کو؟ نکند فقط محله آقای شریعتمداری ارزانی است؟ دکتر کامبیز مهدی زاده در واکنش به یادداشت امروز روزنامه کیهان که نوشته بود "در شایسته‌گزینی دولت سابق همین بس که قرار بود جناب داماد بدون تخصص کافی، معاون وزیر صمت شود " به دیده‌بان ایران گفت: بنده لیسانس، فوق لیسانس و دکترای زمین شناسی دارم. هشت مدال جهانی دارم، سه دوره پژوهشگر برتر سال شدم و 12 اختراع خود را به ثبت رساندم.

پنج شنبه 08 اردیبهشت ادامه..
ری‌استارت برجام روحانی

ری‌استارت برجام روحانی

صحبت‌های اخیر حسن روحانی درباره مذاکرات کنونی وین، نشان از همان روش اعتدال و عقلانیت هشت سال گذشته را داشت

پنج شنبه 04 فروردین ادامه..
سرنوشت ایران در کی‌یف مشخص می‌شود، نه در وین

سرنوشت ایران در کی‌یف مشخص می‌شود، نه در وین

دکتر کامبیز مهدیزاده تحلیلگر مسائل‌سیاسی

پنج شنبه 04 فروردین ادامه..
 ری استارت برجام روحانی

ری استارت برجام روحانی

آن آقایی که در صداو سیما برجام را کاریکاتور خواند امروز در وین آرماتور بند برجام شده است.

سه شنبه 17 اسفند ادامه..
ایران و مجمع کشورهای صادرکننده گاز

ایران و مجمع کشورهای صادرکننده گاز

مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در ایران و اندکی پس از آغاز اولیه کشف مخزن عظیم گاز طبیعی پارس جنوبی و آغاز کار فازهای اولیه‌اش، متولد شد و زمانی در سطح بین‌الملل رسمیت یافت که مشخص شد ایران دارنده دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان است. ایده ایجاد یک نهاد گازی مانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شرکت ملی نفت ایران و اتاق فکر وزارت نفت ایران شکل گرفت.

یکشنبه 26 دی ادامه..
بازار جهانی نفت و اوپک

بازار جهانی نفت و اوپک

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده بود که آمریکا اکنون در سخت‌ترین روزهای خود به سر می‌برد زیرا شیوع ویروس کرونا در این کشور شتاب گرفته است. وی یک سال بعد یعنی در نوامبر ۲۰۲۱، به‌دلیل کمبود گاز و آماده نبودن سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای افزایش تولید و عرضه نفت کافی به بازار دوباره اظهار کرد ایالات متحده در سخت‌ترین روزهایش قرار دارد.

یکشنبه 26 دی ادامه..
میزان توانمندی گردشگری شهری با رویکرد به پایداری

میزان توانمندی گردشگری شهری با رویکرد به پایداری

امروزه گردشگری یکی از پویا ترین فعالیت ها در ایجاد تحول اقتصادی- اجتماعی در گستره ی جهان بوده که به طور روز افزون اهمیت یافته است. از آنجایی که شهرها به عنوان جذاب ترین فضاها برای گردشگران دارای مراکز مهم اقتصادی ، علمی ، تفریحی ، پزشکی و غیره بوده و افزون بر این ، از جاذبه های طبیعی و میراث فرهنگی نیز بهره مند هستند.

شنبه 25 دی ادامه..